Bereikbaarheid

De school is onder schooltijden altijd telefonisch bereikbaar via (024) 397 1548. Leerkrachten zijn alleen buiten lestijd bereikbaar, ook telefonisch. Wilt u een leerkracht spreken dan vinden wij heel prettig als u een afspraak maakt. Voor de les kunt u alleen korte mededelingen doen. Verder kunt u contact opnemen met de leerkrachten en/of medewerkers van de school via Social Schools en vindt u de mailadressen van alle medewerkers in het jaarboekje.

Ziek melden

Het kan zijn dat uw zoon of dochter wegens ziekte niet naar school kan. Dat moet u voor 8.30 uur melden. Als een leerling om 8.45 uur niet op school is, zonder dat we een ziekmelding hebben ontvangen, dan zullen wij ouders bellen met de vraag waar de betreffende leerling is. Een absentiemelding ontvangen we het liefst via Social Schools, maar telefonisch kan ook.

Hoofdluis

In samenwerking met de Gemeentelijke GezondheidsDienst (GGD) hebben wij jaren geleden het Luizenprotocol Basisschool ‘t Vossenhol opgesteld. Na elke vakantie worden alle leerlingen gecontroleerd op hoofdluis door zogenaamde kamouders. Deze hele organisatie is in handen van Marieke Janssen en Linda Brouwer. Als er hoofdluis wordt geconstateerd, neemt een van deze contactouders of de leerkracht contact op met de betreffende ouders. Na twee weken volgt dan een controle van de hele groep. Ook leerlingen die bij de eerste controle afwezig waren, worden dan gecontroleerd. Het spreekt vanzelf dat hier zorgvuldig mee wordt omgegaan.

Traktaties

Natuurlijk mogen kinderen trakteren op hun verjaardag, want het is feest! We zien op school vaak prachtige traktaties waar kinderen reuzetrots op zijn. We willen u vragen om de traktaties klein te houden en niet te calorierijk of te zoet te maken. Voor de leerkracht hoeft u hierin geen uitzondering te maken. Wat kunt u bijvoorbeeld aan uw kind meegeven als traktatie:

• Groente en fruit in een leuk versierd jasje.
  • Kleine porties van producten met weinig calorieën en suikers, zoals een rozijndoosje, een handje popcorn, peperkoek, eierkoek of een minirolletje met suikervrije snoepjes.

Kijk voor inspiratie op: www.voedingscentrum.nl/etenopschool, www.gezondtrakteren.nl, www.voedingscentrum.nl/trakteren

Schooltijden

Maandag