First Lego challenge 2021

FIRST® LEGO® League Challenge is een internationale technologiewedstrijd voor kinderen van 9 t/m 15 jaar. De FIRST LEGO League daagt kinderen uit om te denken als wetenschappers en technici. Tijdens ieder seizoen werken de teams aan een innovatieproject. Daarnaast leren de kinderen hun eigen robot bouwen en programmeren om hier vervolgens verschillende missies mee uit te voeren in een robotwedstrijd. De teams doorlopen beide onderdelen aan de hand van het aangeboden lesmateriaal.

Het thema van het seizoen 2021-2022 is CARGO CONNECTSM.

Transport brengt ons vooruit – het beïnvloedt economieën, overbrugt culturen en maakt ons allemaal meer wereldwijd met elkaar verbonden.

In het CARGO CONNECTSM seizoen zullen deelnemers hun natuurlijke nieuwsgierigheid, verbeeldingskracht en kritisch denkvermogen gebruiken om de wereld van transport te ontdekken. Hoe wordt vracht vervoerd, gesorteerd en afgeleverd op de plaats van bestemming?